Kabızlık

Herkese yeniden merhabalar.
Bugün makyaj hakkında değil ama günümüzün büyük sorunu olan ve çok zor yenilebilen bir hastalıktan bahsetmek istiyorum. KABIZLIK.
Benim 7 yaşında erkek kardeşim ve annem bu sorunu çok fazla yaşadılar.Annemde birde ileri derecede(ameliyatlık demişlerdi) hemoroid vardı. Yenmek için gitmedikleri doktor yapmadıkları tedavi kalmamıştı. Kayısı suları, sinameki çayları ve daha birçok şeyler... Gittikleri doktorların hepsi genellikle sorunun temeline inmek yerine günlük rahatlatıcı şeyler verip gönderiyorlardı yada ilaç veriyorlardı ama kabızlık ilaçları çok fazla kullandığı takdirde bağırsak tembelliği yapıyormuş. Ve buda ilerlediği zaman kötü etkilere yol açabiliyor. Aslında en büyük sorun yulaflı besinleri tüketmemekmiş bunuda bu hastalıkla birlikte öğrenmiş oldum.
Her neyse her gün tuvalette oturup ağlamaya başlayınca ve annemde saatlerce tuvalette oturunca bizde annemle bitkisel yöntemler araştırmaya başladık. Annem kendi içinde kardeşim küçük olduğu içinde çok fazla ilaç kullanma taraftarı değildik açıkçası. Ki ilaç kullanmak yerine bitkisel yöntemlerle kaba tabirle bazende koca karı ilaçlarıyla hastalıkları yenmenin daha iyi olduğunu düşünen bi aileyiz. İlaçlara vücut alıştığı takdirde ileride bazı ilaçlara vücut tepki göstermiyor o yüzden çok fazla ilaç kullanmak iyi değil açıkcası.
Lafı çok uzattım sanırsam gelelim bulduğumuz bitkisel çözüme. İNCİR KÜRÜ. Biz bunu İbrahim Saraçoğlunun sitesinde paylaştığı tariften görüp denedik. Ve gerçekten o tüm doktorlara ve ilaçlara karşı bunun etkisini çok fazla bir şekilde gördük(İyi anlamda).
Gelelim yapılışına:
Bir su bardağı sızma zeytinyağının içine her akşam yatmadan önce 1 tane kuru inciri elinle dörde bölerek içine atıp üzerini kapatın.
Sabah kalkınca aç karnına çatalla içinden alıp süzdürerek yenilecek.
Haftada 1 defa bardaktaki yağı değiştirin.
En önemlisi tam 21 gün hiç unutmadan atlamadan yapmanız gerekiyor. 20 veya 22 değil tam ''21 GÜN''. Ve kesinlikle hiçbir gün atlamadan yapılması gerekiyor.
Biz bunun faydasını deneyerek gördük ve gerçekten atlamadan unutulmadan yapan herkes faydasını gördü.
Umarım sizede iyi gelir :)

Yorumlar

  1. Annemde çok dertli bu konuda ki 2 sefer ameliyat oldu soyleyeyimde denesin. Kalemine saglik

    YanıtlaSil
  2. Böyle insanlara yaradığını görünce seviniyorum. Teşekkürler 😘

    YanıtlaSil
  3. Benimde cok buyuk problemim deniyecegim canim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yarar inşallah dikkatli unutmadan yapılınca işe yarıyo gerçii ☺️

      Sil
  4. İncir şeker hastası değilseniz güzel bir kür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şeker hastası olanlar için zararlı olabilir bi fikrim yok onun hakkında ☺️

      Sil
  5. Çok küçük yaşta başlamışım kabızlık çekmeye. Daha 1 2 yaşlarında bu birkaç sene sürdükten sonra bir de ergenlik döneminde yeniden tekrarladı. Sonra nasıl oldu bilmiyorum sanırım fazla sebze tükettiğimden düzene girdi. Ama tabii insanlık hali yediklerimiz içtiklerimiz dokunabiliyor ara ara başımıza geliyor. Bende denerim muhakkak bu kürü. Bilgilendirme için teşekkürler ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok kişi çekiyor bundan. Yediklerimiz içtiklerimizde önemli tabikide. Denemenizi tavsiye ederim. Rica ederim ❤️

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun. Bu kür aklımda olsun çevremde muzdarip olanlara tavsiye edebilirim. Lazer tedavisini yaptıranlar da memnun kalıyor aklında olsun canım.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu duymuştum evet ama bazıları tekrarlıyo demişti. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Bende irritanle barsak.var isime yaramamisti bu malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun aslında çoğu kişide işe yarıyor ama bilemedim şimdi ☺️

      Sil
  8. Çocukluğumdan beri yaşadığım sorun malesef kabızlık. Hatta çocukken günlerce ağlardım, çektiğim acıları hala hatırlarım. Bu çözümü ben de biliyorum ama çok midem kaldırmıyor ben daha çok hindistan cevizi yağı içiyorum bi tatlı kaşığı o şekilde çözüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Midesi hassas olanlar yapamayabilir zeytinyağı ağır geliyordur belkide. Benim kardeşimde öyle biliyorum ya ağlıyordu gece gündüz. Ve yağların çoğu iyi geliyo aslında ama buda benim deneyimlerimden birisi. İşe yaradığını bildiğimden paylaşmak istedim :)

      Sil
  9. Geçmiş olsun tarif için de teşekkürler, denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  10. benim de sorunum kabızlık, az su içmemden de kaynaklanıyor ama su içmeyi unutuyorum :) tarifini deneyeceğim inciri de çok severim zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su hayatımızın heryerinde önemli haklısınız. Her hastalığın başı az su içmek. Ama bu kürde çok işe yarıyor deneyin bencede ☺️

      Sil
  11. Çok faydalı olmuş canım benim ellerine sağlık, geçmiş olsun ayrıca <3

    YanıtlaSil
  12. çoğumuzun ortak dersi, deneyeceğim ilk fırsatta ... umarım bende de işe yarar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmadan yaparsanız eğer mutlaka yarar bence ☺️

      Sil
  13. Çok faydalı bu bende denedim kabızlığa iyi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende bir çok kişidende duydum ve kendi annemle kardeşimdede işe yaradı

      Sil
  14. İncir ve kayısı çok iyi geliyor cidden. Kabızlığı önemsiz olarak görmemek lazım, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ciddi bir hastalık aslında. İyi geliyor evet kayısıda ☺️

      Sil
  15. İzleyici botonunu bulamıyorummmmm :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa onu bir türlü ekleyemedim bilgisayara geçince tekrar bakarım ☺️

      Sil
  16. bir dönem bizim evdede aynı tarifi uygulamıştık ama sürekli kullanımda yine aynı sorun olunca bu sefer açlık otu denilen bir bitki çayı içmeye başladık oda son derece başarılı ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç duymamıştım tekrarlarsa eğer deneriz onuda mutlaka teşekkürler ☺️

      Sil
  17. Elma,kayısı,zeytinyağı da kabızlığa iyi gelir diye biliyorum.Bu arada çokkk geçmiş olsun kardeşine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elmayı bilmiyorum ama zeytinyağı kayısı ve incir gerçekten işe yarıyor. Çook teşekkür ederim ☺️

      Sil
    2. Yazını yazalı 5 gün olmuş,umarım şimdi daha iyidir kardeşin...

      Sil
  18. Küçük kızım için bu kürü uygulayayım ben de .Çok teşekkür ederim paylaşımınız için :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygulayın kesinlikle eminim işe yarayacaktır. Ben teşekkür ederim ☺️

      Sil
  19. Canimm meraba :) cok skür benim kizim kabizlik sorunu yasamadi. Ama yasayan birisi armutu rendeleyip yiyip üstüne ılık suyu icer bir kasikda zeytinyagi yerdi. Ohh miss gibi yumusardi 😀 buda cok dgisikmis. Aman Allah kimsyi kabiz etmesinnn 😀💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buda aklımda kalsın not ettim biyere, teşekkür ederim. Evet evet çok zor bir hastalık, atlatması ondan zor 😁

      Sil
  20. Çok iyi öneri canım. İnşallah yaşamam da kullanmak zorunda kalmam ama en azından öğrenmiş oldumm :)

    YanıtlaSil
  21. Çok sık yaşamıyorum ben ama faydalı bir bilgilendirme olmuş bizim bi yaşlı akrabamız var onun en büyük sorunuydu diyebilirim o da bu yöntemi kullanır iyi geliyor gerçekten

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar